Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Συνέντευξη στο giatioxi.gr: Μεγαλώνοντας εφήβους - νικητές



Η αισιόδοξη σκέψη είναι και θέμα προπόνησης. Η ψυχολόγος Νίκη Λιώτη (Νίκη Λιώτη Ψυχολόγος - The Psychology Secrets)μας λέει πως να διασχίσουν γονείς και παιδιά το ναρκοπέδιο που λέγεται "εφηβεία" με στάση νικητή. Ακούστε τη συνέντευξη εδώ.




Η εφηβεία είναι μία περίοδος δύσκολη. Οι έφηβοι καλούνται να διαχειριστούν ένα πολύ πιο δύσκολο περιβάλλον και πρέπει, στο μεταβατικό στάδιο τους στην ενήλικη ζωή να είναι εξοπλισμένοι με πολλές και διαφορετικές δεξιότητες.

Το σχολείο μαθαίνει τα παιδιά να κρίνουν αποκλειστικά και μόνο από τις επιδόσεις τους και τους βαθμούς του ενώ υπάρχουν ένα σωρό άλλα πεδία προς εξερεύνηση.

Οι ανθρωπιστικές ικανότητες (soft skills) όπως η ενσυναίσθηση, η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα, η σωστή διαχείριση του χρόνου και πολλά άλλα, που δυστυχώς δεν διδάσκοντα στις τάξεις, είναι καθοριστικής σημασίας στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη του ατόμου.

·         Αν θέλω να πετύχω, πρέπει να τρέφω σκέψεις «επιτυχίας». Αν θέλω να γίνω ένας νικητής, πρέπει καταρχήν να σκέφτομαι σαν νικητής.
·         Αν λέω στον εαυτό μου, «δεν μπορώ», «δεν αξίζω» ή «δεν θα μου συμβεί ποτέ», τότε το πιο πιθανό είναι να συμβεί ακριβώς αυτό.
·         Δεν μπορώ συνειδητά να συνεχίζω μια δραστηριότητα ελπίζοντας ότι θα επιτύχω, ενώ ταυτόχρονα φαντάζομαι και φοβάμαι ότι «κάτι θα πάει στραβά».
·         Όταν «βλέπω» τον εαυτό μου να πετυχαίνω ένα στόχο στη φαντασία μου αρκετά συχνά, αρχίζω να πιστεύω ότι μπορώ να τον πετύχω και στην πραγματική ζωή
·         Η θετική σκέψη είναι και θέμα εξάσκησης. Όπως συνηθίζω να διώχνω τις θετικές σκέψεις, μπορώ να διώχνω και τις αρνητικές σκέψεις του είδους «δεν μπορώ», «δεν αξίζω», «δεν είναι δυνατό», «δεν είναι για μένα αυτό» και να τις αλλάζω με τις αντίστοιχες θετικές.
·         Όταν φοβάμαι συνεχώς για κάτι, αυτό το συναίσθημα του φόβου με τις αντίστοιχες σκέψεις εκλύει αρνητική ενέργεια, η οποία με μπλοκάρει και με ακινητοποιεί, με αποτέλεσμα να μην μπορώ να κάνω τις σωστές κινήσεις και παράλληλα έλκει τα γεγονότα και τους ανθρώπους εκείνους που θα επιβεβαιώσουν τους φόβους μου.
·         Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου. Πιστεύω στις ικανότητές μου, γιατί είμαι αυτός που που δρα, αυτός που καθορίζει την πορεία μου.
·         Είναι σημαντικό να δημιουργούμε εικόνες. Να μιλάμε στον εαυτό μας με θετικές φράσεις και φυσικά οι γονείς να μιλάνε στα παιδιά με θετικές λέξεις και να μη βάζουν ετικέτες με συνέπεια να περιορίζουν τα παιδιά.

·         Δεν υπάρχουν αποτυχίες. Η αποτυχία δεν είναι το αντίθετο της επιτυχίας. Η αποτυχία είναι ένα από τα συστατικά της επιτυχίας.  
giatioxi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληκτρολογείστε το σχόλιό σας...

Βιβλιοθεραπεία: Πώς οι ιστορίες μας στηρίζουν στη διαδρομή προς την επούλωση

Όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ψυχολογικά και συναισθηματικά προβλήματα, όπως άγχος και κατάθλιψη ή πένθος, ορισμένες φορές είναι δύσκολο να ...