Συνήθως λέμε ότι οι έφηβοι επηρεάζονται περισσότερο από τις παρέες με τους συνομηλίκους τους και μέσα από αυτές είναι που δομούν και την ταυτότητά τους. Μάλιστα, εκτός από την εμπειρία, η επιρροή των άλλων εφήβων είναι αποδεδειγμένη και ερευνητικά. Μία νέα έρευνα όμως από το Πανεπιστήμιο της Κορέας έρχεται να μας υπενθυμίσει και τον ρόλο των καθηγητών που ίσως να αγνοούσαμε.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Τζίνχο Κιμ από το Τμήμα Πολιτικής της Υγείας του Πανεπιστημίου της Κορέας, ανέλυσαν δεδομένα από σχεδόν 20.000 μαθητές σε βάθος 13 χρόνων. Η έναρξη της αξιολόγησης έγινε όταν τα παιδιά φοιτούσαν στην πρώτη Γυμνασίου (βρίσκονταν δηλαδή στα πρώτα χρόνια της εφηβείας) και έφτανε μέχρι τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής τους. Ανάμεσα στα παιδιά βρίσκονται και πάνω από 3.400 ζεύγη αδελφών ώστε να γίνει σύγκριση.
Όσο φοιτούσαν στο σχολείο, οι μαθητές συμπλήρωναν τακτικά ερωτηματολόγια για τις σχέσεις με τους καθηγητές και τους φίλους τους. Αφού ενηλικιώθηκαν, οι ερευνητές αξιολογούσαν τη σωματική και ψυχική τους υγεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι ενήλικες είχαν αναπτύξει ως έφηβοι καλές σχέσεις με τους καθηγητές τους στο σχολείο, παρουσίαζαν καλύτερη υγεία, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Παραδόξως, η σχέση με τους συμμαθητές τους δεν είχε την επίδραση που αναμενόταν στην μετέπειτα υγεία τους.
Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καλοί και υποστηρικτικοί καθηγητές, που δεν εξαντλούνται μόνο στην ύλη των μαθημάτων, ωφελούν την υγεία των έφηβων μαθητών τους και μάλιστα μακροχρόνια, κάτι που δεν έχει δηλαδή άμεσα σχέση με τις σχολικές επιδόσεις και τα ίδια τα μαθήματα. Ο κος Κιμ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, σχολίασε ότι μέσω αυτής της έρευνας διαπιστώθηκε πόσο πιο σημαντική είναι η σχέση καθηγητών – παιδιών απ’ ό,τι θεωρούσαμε μέχρι πρόσφατα. Δυστυχώς όμως, οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν εκπαιδευτεί επαρκώς γι’ αυτό τον πολύτιμο ρόλο, επομένως, μια τέτοια έρευνα χτυπά ένα ακόμη καμπανάκι για την επανεξέταση των εκπαιδευτικών συστημάτων, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς.
psychologynow.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πληκτρολογείστε το σχόλιό σας...