Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Είναι η εμπειρία το κλειδί για τη μάθηση και την δημιουργική έκφραση;

 


Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είπε: «Η μόνη πηγή γνώσης είναι η εμπειρία». Συμφωνείτε; Κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, τρία πράγματα χρειάζεται οι γονείς να μην ξεχνούν:

– Η εμπειρία είναι μια περιπέτεια: Είναι μοναδική για κάθε άτομο και συχνά απρόβλεπτη.

– Η εμπειρία είναι δασκάλα: Βοηθά στον εμπλουτισμό του νου και στην ενδυνάμωση της ψυχής.


– Η εμπειρία είναι αναπόφευκτη: Εξελίσσεται σε διάφορες μορφές είτε το γνωρίζουμε είτε όχι από τη γέννησή μας και μετά.

Οι παρελθοντικές μας εμπειρίες μας διαμορφώνουν. Αλλά τι συμβαίνει με το μέλλον; Η εμπειρία μπορεί να ξεκλειδώσει δυνατότητες και να ανοίξει το δρόμο προς την πρόοδο. Η εξέλιξη και η πλήρωση εμφανίζονται όταν οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι και επιζητούν νέες εμπειρίες.

Αυτές συμβαίνουν παντού, οποιαδήποτε στιγμή. Οι εμπειρίες παρέχουν ένα πλαίσιο για μάθηση· συγκεκριμένα, βοηθούν τα παιδιά να κατανοούν τις ικανότητές τους, τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τους περιορισμούς, τις προτιμήσεις, τις προκλήσεις και άλλες διαστάσεις της ζωής.

Πρακτικότητα

Πώς μπορούν, λοιπόν, οι γονείς να στηρίξουν τα κίνητρα των παιδιών, και να προάγει την εμπλοκή τους σε νέες και βέλτιστες εμπειρίες μάθησης;


Ενεργή εμπλοκή

Ενθαρρύνετε τα παιδιά να λαμβάνουν μέρος σε δραστηριότητες και παιχνίδια που απαιτούν την ενεργοποίηση όλων των κιναισθητικών στοιχείων του εγκεφάλου. Τα παιδιά γίνονται δυνατότερα, σοφότερα και πιο αυτόνομα χτίζοντας πάνω σε ό,τι μαθαίνουν. Αυτό γίνεται η βάση για μελλοντικές πρωτοβουλίες.

Τέχνες

Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή των παιδιών στις τέχνες. Αυτές οι αναζητήσεις εμπλουτίζουν και χρησιμεύουν για την επέκταση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των παιδιών. Η συμμετοχή σε μουσική, θέατρο, χορό, συγγραφή ιστοριών, σχέδιο και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες παρέχει αμέτρητες οδούς για βιωματική μάθηση.

Φύση

Εμπειρίες που ξυπνούν τις αισθήσεις – κατά προτίμηση σε εξωτερικούς χώρους – επιτρέπουν στα παιδιά να βλέπουν, να αισθάνονται, να ακούνε, να μυρίζουν και να αγγίζουν τον κόσμο γύρω τους. Η αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον μπορεί να προάγει τη μεγαλύτερη εκτίμηση των χώρων πρασίνου, της άγριας ζωής, των πάρκων, των δασών, των λουλουδιών και των προσπαθειών διατήρησης – και μπορεί επίσης να είναι καταπραϋντική και αναζωογονητική.


Σωματικές δραστηριότητες

Ο αθλητισμός, η άσκηση, η συμμετοχή στην ομάδα και η συμμετοχή σε διάφορες δραστηριότητες στη γη, το νερό και με κίνηση, μπορούν να ενισχύσουν τις κινητικές δεξιότητες των παιδιών και να ενισχύσουν τη σωματική τους ανάπτυξη. «Δεν αρκεί να διεγείρουμε το μυαλό των παιδιών, ελλείψει άλλων μορφών διέγερσης. Η σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική για τη βέλτιστη υγεία και τη γενική ευεξία».

Αποφασιστικότητα, ανθεκτικότητα και δυναμισμό

Αυτά τα χαρακτηριστικά διευκολύνουν τις σημαντικές μαθησιακές εμπειρίες. Η επιμονή, μια ισχυρή στάση επίλυσης προβλημάτων και η προθυμία να ζητήσουν βοήθεια οδηγούν στην επίλυση. Τα παιδιά που βλέπουν τους ενήλικες στη ζωή τους να μαθαίνουν, να εργάζονται σκληρά και να είναι ανθεκτικοί και οι ίδιοι, μαθαίνουν ότι η προσπάθεια και η δέσμευση οδηγούν στην εκπλήρωση εμπειριών.

enallaktikidrasi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληκτρολογείστε το σχόλιό σας...

Βιβλιοθεραπεία: Πώς οι ιστορίες μας στηρίζουν στη διαδρομή προς την επούλωση

Όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ψυχολογικά και συναισθηματικά προβλήματα, όπως άγχος και κατάθλιψη ή πένθος, ορισμένες φορές είναι δύσκολο να ...