Κυριακή, 27 Απριλίου 2014

Πώς θα προάγουμε την αυτονομία των παιδιών μας


Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι γονείς να ενισχύουν την ανεξαρτητοποίηση του παιδιού, ώστε αυτό να καταστεί σταδιακά μια αυτόνομη οντότητα, που μπορεί να στηριχτεί στις δυνάμεις του. 

Σάββατο, 26 Απριλίου 2014

Η εφηβεία στα χρόνια του facebook


Οι σημερινοί έφηβοι είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία εν γένει και ειδικότερα με το ίντερνετ και την πληθώρα δυνατοτήτων - εφαρμογών  που αυτό προσφέρει. Τα τελευταία χρόνια τα λεγόμενα και ως μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, google+, twitter) έχουν καταστεί ιδιαίτερα δημοφιλή τόσο στις νεαρές ηλικίες όσο και στους ενήλικους.  Οι σημερινοί νέοι - έφηβοι ήδη από πολύ μικρή ηλικία διαθέτουν το δικό τους προφίλ (π.χ. facebook), στo περιβάλλον του οποίoυ αφιερώνουν μεγάλο μέρος του ελεύθερού τους χρόνου σε καθημερινή βάση. Μέσω της χρήσης της δημοφιλέστερης σελίδας κοινωνικής δικτύωσης (facebook) οι έφηβοι ακολουθούν με την σειρά τους την τάση της εποχής που προστάζει την εύρεση παλιών φίλων ή τη σύναψη νέων φιλιών  μέσω του διαδικτύου. Ο κόσμος τους facebook αποτελεί μονόδρομο καθώς  θεωρείται ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος επικοινωνίας και σύναψης σχέσεων στις μέρες μας.

Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014

Κατασκευές για την Πρωτομαγιά


Ανοιξιάτικο στεφάνι από χαρτοπετσέτες

Αυτό είναι το πιο εύκολο στεφάνι που έχετε κάνει ποτέ! Μεταχειριστήκαμε χαρτοπετσέτες μικρού μεγέθους (κοκτέιλ και όχι φαγητού) και μία απλή βάση για στεφάνια.

Κυριακή, 20 Απριλίου 2014

Geri's Game


Μία γλυκιά και ταυτόχρονα συγκινητική ιστορία της Pixar για έναν ηλικιωμένο, σοφό κύριο που γνωρίζει πολύ καλά τον τρόπο να διασκεδάζει τον εαυτό του!

Τα ρομπότ


Σήμερα μικροί και μεγάλοι γινόμαστε ρομπότ και κάνουμε όλες τις δουλειές του σπιτιού με "ρομποτικό" τρόπο! Ξυπνάμε, κάνουμε μπάνιο, τρώμε, μαγειρεύουμε, σκουπίζουμε, σφουγγαρίζουμε, ξεσκονίζουμε και φυσικά χορεύουμε όπως θα έκανε ένα ρομπότ! 

Παρασκευή, 18 Απριλίου 2014

Αποχαιρετιστήρια επιστολή του Gabriel Garcia Marquez


«Αν ο Θεός ξεχνούσε για μια στιγμή ότι είμαι μια μαριονέτα φτιαγμένη από κουρέλια και μου χάριζε ένα κομμάτι ζωή, ίσως δεν θα έλεγα όλα αυτά που σκέφτομαι, αλλά σίγουρα θα σκεφτόμουν όλα αυτά που λέω εδώ. Θα έδινα αξία στα πράγματα, όχι γι' αυτό που αξίζουν, αλλά γι' αυτό που σημαίνουν. Θα κοιμόμουν λίγο, θα ονειρευόμουν πιο πολύ, γιατί για κάθε λεπτό που κλείνουμε τα μάτια, χάνουμε εξήντα δευτερόλεπτα φως. Θα συνέχιζα όταν οι άλλοι σταματούσαν, θα ξυπνούσα όταν οι άλλοι κοιμόνταν. Θα άκουγα όταν οι άλλοι μιλούσαν και πόσο θα απολάμβανα ένα ωραίο παγωτό σοκολάτα!....

Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Με συγχωρώ!


Για να είμαστε ευτυχισμένοι, χρειάζεται να δεχτούμε και να αγαπήσουμε τον εαυτό μας, ακριβώς γι’ αυτό που είναι. Όσο σημαντικό είναι να συγχωρέσουμε τους άλλους, άλλο τόσο σημαντικό είναι να συγχωρέσουμε τον εαυτό μας, αν θέλουμε να ζούμε γαλήνια και να απαλλαγούμε από τον πόνο και τις στενοχώριες του παρελθόντος.

Σάββατο, 12 Απριλίου 2014

Τέχνη από όλους, όχι τέχνη για τις μάζες


«Τέχνη είναι η δημιουργική διαδικασία, όχι το αποτέλεσμα, όπως ταξίδι δεν είναι ο προορισμός.»
Κρίστοφερ Σμολ

«Η μουσική δεν είναι τεχνική, είναι βίωμα.»
Ραβί Σανκάρ

Τετάρτη, 9 Απριλίου 2014

Το τυφλό αγόρι

Ένα τυφλό αγόρι καθόταν στα σκαλιά ενός κτιρίου και είχε ένα καπέλο μπροστά από τα πόδια του. Δίπλα υπήρχε μια πινακίδα που έγραφε: "Είμαι τυφλός, παρακαλώ βοηθήστε με." Μέσα στο καπέλο υπήρχαν μόνο λίγα κέρματα.

Κυριακή, 6 Απριλίου 2014

Η πολλαπλή νοημοσύνη και το εκπαιδευτικό σύστημα


Νοημοσύνη είναι η ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξη ενός προβλήματος και ακολούθως να το επιλύουμε ή να προβαίνουμε σε κάποια χρήσιμη ενέργεια για μια ομάδα ανθρώπων. Ο Gardner υπέθεσε πως το άτομο κατέχει ένα ενοποιημένο μίγμα από 9 τουλάχιστον είδη νοημοσύνης. Αυτοί οι τύποι νοημοσύνης είναι ευδιάκριτοι μέσα στον εγκέφαλο, αλλά όταν ενεργούμε, αναπόφευκτα χρησιμοποιούμε ένα μίγμα από τύπους. Επομένως, η κάθε νοημοσύνη δεν λειτουργεί αυτόνομη, αλλά επικοινωνούμε, μαθαίνουμε, αντιμετωπίζουμε τα καθημερινά θέματα που προκύπτουν με 9 τουλάχιστον τρόπους.

Σάββατο, 5 Απριλίου 2014

Εναλλακτικές της τιμωρίας λύσεις

Ένα κρίσιμο ερώτημα που απασχολεί γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς είναι το εξής: Να τιμωρεί κανείς ή να μην τιμωρεί;

Αναμφίβολα, η τιμωρία ανέκαθεν πυροδοτούσε και εξακολουθεί να πυροδοτεί αισθήματα μίσους, αντεκδίκησης, περιφρόνησης, ενοχής, αναξιότητας και αυτολύπησης.