Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Τα όρια μεταξύ αγάπης και εξάρτησης


Γράφει ο Νικόλαος Γ. Βακόνδιος (ψυχολόγος)
Τι είναι οι εξαρτημένες σχέσεις;

Έχουν τόσα ειπωθεί για το θέμα της αγάπης σε μία σχέση, χωρίς να δίνεται έμφαση στο ότι, ο τρόπος με τον οποίο ένας άνθρωπος αγαπά, εξαρτάται από την προσωπικότητά του, και όχι από τον σύντροφό του. Όλοι οι άνθρωποι λένε ότι αγαπούν, η έκφανση της αγάπη τους όμως είναι μοναδική και διαφορετική, όπως η προσωπικότητα κάθε ατόμου. Η επιλογή του συντρόφου βασίζεται στη σχέση με την μητέρα και τον πατέρα, τη σχέση μεταξύ τους, και τη σχέση μας μαζί τους. Έτσι για παράδειγμα μία ψυχρή σχέση δύο γονέων, μπορεί ακόμη και να έχει ως επίδραση στην κόρη, το να μη νιώθει να αγγίξει τρυφερά τον σύντροφό της.

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μαμά πως γίνονται τα παιδιά;


Όταν τα παιδιά φτάσουν στην ηλικία των 3-4 χρόνων και αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων, τούς δημιουργούνται εύλογα ορισμένες απορίες σχετικά με τη γέννηση των παιδιών και πώς αυτά δημιουργούνται. Θέλουν να μάθουν όλες τις λεπτομέρειες γύρω από την δημιουργία του ανθρώπινου σώματος και κυρίως γύρω από θέματα για τα οποία πολλές φορές οι γονείς αποφεύγουν να τους μιλήσουν. Να θυμάστε πως αν τα παιδιά είναι ώριμα να ρωτήσουν, τότε είναι και ώριμα να ακούσουν την απάντηση, διατυπωμένη φυσικά με τρόπο που διαφοροποιείται σε κάθε ηλικία και γίνεται κατανοητός από το νοητικό και αντιληπτικό επίπεδο των παιδιών.

Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Οικογενειακά τρίγωνα: Πώς να αποκαταστήσετε τη σχέση με το σύντροφό σας μετά τον ερχομό του μωρού στην οικογένεια


Ο ερχομός του παιδιού στην οικογένεια απαιτεί βασικές αναπροσαρμογές στη ζωή του ζευγαριού. Μεταβολές και αλλαγές στα ωράρια και στην παρουσία τους είναι απαραίτητες για να ανταποκριθούν στις άμεσες ανάγκες του μωρού. Όσοι έχουν ήδη βρει μια υγιή ισορροπία στη σχέση τους, προσαρμόζονται ευκολότερα στις αλλαγές αυτές. Από την άλλη, για τους γονείς που δε βρίσκονται σ’ αυτή τη θέση, αυτές οι αλλαγές μπορεί να φανούν ανωμαλίες που ενδέχεται να πάρουν τη μορφή σωματικής ή και συγκινησιακής υπερέντασης. Όταν εμφανίζονται αυτές οι πιέσεις, οι νέοι γονείς μπορούν να ακολουθήσουν τις εξής προτάσεις:

13 χαρακτηριστικά των ανθρώπων με υψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης


Ο δείκτης συναισθηματικής νοημοσύνης μας (Emotional Intelligence), ή αλλιώς EQ, καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα, τόσο τα δικά μας, όσο και των άλλων και μπορεί να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό της ευτυχίας και της επιτυχίας μας.

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

Ο φανταστικός φίλος του παιδιού μου


Το παιδάκι σας έχει έναν καινούριο φίλο, τον Μάριο. Ο Μάριος είναι πάντα διαθέσιμος για παιχνίδι, μοιράζεται τα ίδια ενδιαφέροντα με το παιδί σας, ποτέ δεν ζητάει διαφορετικό φαγητό ή παιχνίδια και ποτέ δεν χρειάζεται να τον γυρίσετε στο σπίτι του. Ο Μάριος είναι ένα δημιούργημα της φαντασίας του παιδιού σας.

Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

Στην αναζήτηση του ιδανικού συντρόφου…


Πώς θα φέρουμε στη ζωή μας τον ιδανικό σύντροφο; Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί όλο και περισσότερους ανθρώπους, ειδικά στις μέρες μας. Βγαίνοντας πληγωμένοι και προδομένοι από αποτυχημένες σχέσεις, κλεινόμαστε στον εαυτό μας και φοβόμαστε να ανοιχτούμε ξανά στους άλλους, στην αγάπη. Ως εκ τούτου οι προσπάθειες για νέες σχέσεις χαρακτηρίζονται από ανασφάλεια και φόβο ∙ το φόβο της απόρριψης, το φόβο της προδοσίας, το φόβο της εγκατάλειψης. Εν τέλει, αυτές οι νέες σχέσεις δεν εξελίσσονται ομαλά, όπως θα επιθυμούσαμε, και καταλήγουν εκ νέου σε αποτυχίες και απογοητεύσεις.

Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014

Ο ρόλος του πατέρα στην οικογένεια


«Οι άνδρες αποτυγχάνουν στο ρόλο του πατέρα. Δεν ενδιαφέρονται πολύ για την αγωγή των παιδιών και παραχωρούν το δικαίωμα αυτό ολοκληρωτικά στη μητέρα. Κι αν τυχόν τα παιδιά δημιουργήσουν μια κατάσταση που εμπνέει ανησυχίες, οι άνδρες αντιδρούν με φωνές και προξενούν μόνο περισσότερο κακό.»

Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2014

Ελεύθερος χρόνος μαζί με τα παιδιά!


Το σημερινό σχολείο χρησιμοποιεί αναποτελεσματικές μεθόδους μάθησης, όπως η παπαγαλία ή η αντιγραφή που δεν βοηθούν το παιδί να καλλιεργήσει τη φαντασία του και την κριτική σκέψη. Έχοντας περάσει τη μισή του μέρα στο σχολείο, το παιδί έχει ανάγκη στον ελεύθερο χρόνο του να ασχοληθεί με δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να παίξει και να δημιουργήσει ελεύθερα.

Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014

Η μουσική αγωγή αρχίζει πριν από τη γέννηση


Γράφει η Ιωάννα Μαρή (Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής)

 «Η Μουσική Εκπαίδευση Του Παιδιού, Αρχίζει 9 Μήνες Πριν Από Τη Γέννησή Του. Θεωρείται Αποδεδειγμένη Η Ευαισθησία Του Εμβρύου Σε Μουσικά Ακούσματα, Όπως Και Η Ικανότητα Της Μητέρας Να Μεταδίδει Στο Παιδί Της, Κατά Την Διάρκεια Της Κύησης, Μηνύματα Συναισθημάτων Και Αισθημάτων.» 
Zoltan Kodaly, Ούγγρος συνθέτης

Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2014

Ηθική νοημοσύνη. Το επίκτητο χάρισμα


Γράφει η Ελένη Χαδιαράκου

Ηθική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να ξεχωρίζεις το καλό απ’ το κακό, αλλά και να σέβεσαι τις αξίες των άλλων. Με άλλα λόγια, το καλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε σ ένα παιδί.